Jump to content
  • Topics

  • Posts

    • Ska vi försöka laga lite förtält? Outwell har något eget som går att beställa på nätet. Och Naturkompaniet hade denna. Till synes samma vara från Gear Aid och 4sek dyrare eller 45sek billigare när man räknar med frakt. Så dax att börja. Kanske inte bästa färgmatchning. Kanske onödigt med en på andra sidan åxå. Inte helt enkelt att få på skrynkelfritt. Nu ska denna "härda" så tältet får vara ute i solen ett tag till. Misslyckas der så har jag material till ett försök till. Sen var det något mer som skulle lagas, inte lätt att hålla koll då allt verkar vara trasigt just nu. Men det blir snart bättre.  
    • Såpass, ja då borde ju en ~200kg vara lugnt.
    • Det är som sagt inte heller säkert att vi sover över där uppe, men prognosen har åter blivit bättre så kanske. Vi kommer att få andra chanser att ses så det är lugnt.
    • Izuzu dmax lastar över 1000 kg så där bör inte vikten vara ett problem iaf
    • Vi har inte bestämt oss ännu. Vi har lastat ut alla grejerna från bilen 🤪 för att komma igång med inredningen.
    • Eftersom det är söndag så använder jag det som ursäkt till att vara nyfiken & frågvis, för jag har fått för mig att denna kombon av 4x4 pickup och en popup camper är något av "Det ultimata Overlandingfordonet" och det känns okej att drömma lite såhär på en söndag. Hur hög är ekipaget vid färd? Nu kommer detta vara väldigt beroende av val av pickup och ev. höjningar utöver originalhöjd.  Undran grundar sig i att det dyker upp höjdbegränsningar lite varstans för att hindra husbilars framfart. Orkar fjädringen med de extra kg eller ligger de inom vad bilarna redan är konstruerade för? Påverkan på bränsleförbrukningen? Är ju inte så mycket extra som sticker ut men luftströmma kan ju ställa till med saker. Som hur är det med vindkänslighet?  Vilka alternativ till Alu-Cab fins det? Kom på en till, kan man använda en porta potti i skåpet utan att fälla upp taket?  
×
×
  • Create New...