Det ser ju tyvärr för närvarande mörkt ut för det här nere och vi kommer inte köra norrut i närtid.
Men vi får väl hålla tummarna och kommer det till Blekinge får ni hojta, för då får ni kanske gäster……
Liten mellandagstur 2024, dag 2, del 2
När vi åkte hemifrån fanns vissa funderingar på tvä nätter ute men det Skånska vintervädret uppmuntrade inte direkt till fortsatt friluftsliv.
Så det blev en kort tripp, hemma igen till en varm säng och ett enligt @Hanna för litet kök.
Liten mellandagstur 2024, dag 2
Efter en småstökig natt vaknade vi 07:30 till regn.
Dagens morgonbilder.
För min del var den nya sovsäcken definitivt för varm vid dryga 6 grader.
Ännu blötare och gråare än kvällen innan.
Liten mellandagstur 2024, del 2
Resans mål var bara några mil bort, @Per Pettersson hus.
Vi hade erbjudit middag om han tillhandahöll parkerings och matlagningsyta.
Så lagom till att det mörknat körde vi västerut.
Dimmigt och allmänt ruggigt, men varken regn eller blåst, så i det stora hela en fin decemberkväll i Skåne.
Väl framme gick det inte så snabbt att rigga då jag fick börja med att borra nya hål i stegen för att anpassa den mot Pers infart.
Under tiden värmde @Hanna glögg så vi fick något varmt att dricka till hennes mjuka pepparkaka.
Därefter stektes det potatis på Muurikkan innan vi grillade några ryggbiffar.
Hela gänget samlat på infarten framför garaget, Pers son @Pål var också med. Det här med att arrangera middag på kompisars infarter är lite av en specialitet vi har!!!
Efter någon timme ute valde vi faktiskt att ta efterrätten inomhus.
Kring midnatt efter några timmars ljugande framför kaminen kröp jag och Hanna upp i tältet.
Ganska beskedlig kvällstemperatur.