Vädret känns rätt hyggligt. Lagom varmt och ingen blåst. Vi rullar vidare öster ut. Vi hamnar vid Enebacken där det låg en camping som vi ville kolla in. Men den kan vara bra att veta till en annan gång.
Här såg vi en hel del fåglar som var intressanta.
Nu får vi börja leta upp någonstans att slå läger och laga lite mat. Så vi rullar vidare.
Vi hittade på vägen en fästning Herremannens fästning.
Man kunde inte riktigt se någon fästning längre. Men man såg ringen efter muren.
Vi kör vidare igen och stannar till vid Örarevet. Kanske det går att ställa sig där?
Nej här är det naturreservat
Här får vi köra hit igen och gå. Här var fina vandringsleder. Nu hinner vi inte gå här.
Till sist hittade vi en plats för att slå läger och laga lite mat på.
Det blev hamburgare till middag ikväll.
Här en som är hungrig ser det ut som.
Vi kör E22 mot Ronneby som jag hade hittat något som jag ville titta på.
På vägen dit så körde vi av på mindre vägar då det mycket mysigare att köra på mindre. När magen börjar skrika så var det dags att hitta en lunchplats.
Vi hittett trevlig ställe Vid Bräkne-Hoby. Snittdammen som var trevlig att luncha på.
Här var ingen slinga att gå på men var trevlig ändå. Se hur det börjar slå ut både blommor och träd.
Nu är det Vår😁
Vi kör vidare mot Ronneby och svänger till vänster mot Tving som vi har kört ett antal gånger och inte sett eller tänkt på innan.
Domarring
Björketorpsstenarna. Ser ut som den vi såg i fjol Röksten. Får kolla upp mer om historian om dessa.
Allt beror på...
Själv tänker jag att om jag äger en bostad i Sverige, som jag hyr ut, så har jag någonsin att bo när jag kommer hem. Om jag kommer hem och om jag klarar av att bo där, annars så sälja och fixa nytt boende. Kanske hyra mot slutet.
Kanske beror på vad man har att komma hem till.
Och ska ni hem innan pensionen kickar in så kommer man att behöva ett jobb och av egen erfarenhet så går det att få jobb när man närmar sig pensionering. Tänkte att det är bättre att stanna borta tills man går i pension, eller inte komma hem alls.
Men ska man, som jag gissar att ni tänker, göra en låååång semesterresa så är det verkligen nödvändigt att planera för hemkomsten.
Jag tänker mig mer som en sista resa om jag kommer iväg.
Så det beror på.
vet inte hur kul det skulle vara att komma hem och inte ha en spänn kvar på kontot... väl hemma så ska man ju skaffa sig ett nytt boende, ett jobb kanske också kunde vara bra att ha. kommer att vara några år kvar innan man kan gå i pension. hur lätt är det att hitta ett jobb när man har passerat 60? Tror nog att det kan vara bra att ha en "komma hem buffert" på kontot. 1,3 milj känns som mycket pengar, men av dem ska mycket betalas. En ny hemmabas, en "komma hem buffert", ett resefordon förutom själva resan. visste ni att det tex kostar i runda slängar nästan 90 000 sek att ta sig förbi Daren Gap mellan central amerika och sydamerika?
Vad tror om att skaffa en liten lägenhet som en "investering" hyr ut under tiden och bo eller sälj när ni kommer hem?
Att ha ett hus stående tomt är inge bra för huset, det känner sig ensamt och går raskt ner sig.
Jag skulle bränt alla pengar, vem vet när man kommer hem igen och i vilket skick.